Company Logo

Uwaga

Artykuły

POZNAJEMY PODLASKIE - SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI

20240611 100150Dnia 11.06.2024 r. w ramach projektu ,,Poznajemy Podlaskie” uczniowie klas 1-3 naszej szkoły wraz z opiekunami udali się na wycieczkę autokarową, aby poznawać piękne zakątki Podlasia. W tym roku postanowiliśmy zwiedzić Tykocin i okolicę.
Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od pobytu w Europejskiej Wiosce Bocianiej w Pentowie. Dzieci dowiedziały się tam wielu informacji na temat życia i zwyczajów bocianów. Z dużym zainteresowaniem oglądały gniazda bocianie z wieży widokowej.
Następnie udaliśmy się do Tykocina, miasteczka położonego nad rzeką Narew. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru, podczas którego podziwialiśmy układ architektoniczny miasta zaprojektowanego przez Jana Klemensa Branickiego. Szczególną uwagę zwróciliśmy na Kościół Trójcy Przenajświętszej, pomnik Stefana Czarneckiego, Wielką Synagogę oraz najstarszy budynek w Tykocinie, gdzie aktualnie znajduje się restauracja ,,Alumnat”.
Kolejnym punktem naszego pobytu było zwiedzanie z przewodnikiem Zamku. Podczas pobytu na terenie zamku poznaliśmy bogatą przeszłość historyczną miasta i dowiedzieliśmy się, że to właśnie w dawnym zamku w Tykocinie zostało ustanowione najstarsze odznaczenie polskie – Order Orła Białego. Z wieży widokowej na zamku podziwialiśmy panoramę miasta i okolicy. Tykocin to miasto z bogatą kulturą żydowską. Wielka Synagoga była kolejnym punktem naszej wycieczki. Zwiedzaliśmy odnowione wnętrza, gdzie aktualnie znajduje się Muzeum Kultury Żydowskiej.
Pełni wrażeń i wiadomości udaliśmy się na pyszny obiad do restauracji Alumnat.
Ostatnim punktem naszej wyprawy było Krypno oraz pobyt w wiosce tematycznej ,,Pacowa Chata”. Tam uczniowie poprzez zabawę i działanie mieli okazję poznawać historię, dawne zwyczaje i  obrzędy szlacheckie. Po zwiedzeniu muzeum, dzieci podzielone na grupy  - prały na tarze, oddzielały groch od fasoli, przygotowywały i piekły podpłomyki, robiły gałgankowe laleczki z chusteczki, uczestniczyły w obrzędzie pasowania na rycerza – z wykorzystaniem strojów i rekwizytów historycznych. Zwieńczeniem pobytu w Pacowej Chacie  było  wspólne ognisko i smażenie kiełbasek oraz zabawa na placu zabaw.
Zmęczeni, ale pełni wrażeń wieczorem wróciliśmy do Topczewa.
Wyjazd ten był kolejną okazją do odkrywania nieznanych wcześniej dzieciom miejsc na Podlasiu.

Zdjęcia z wycieczki są dostępne na naszym facebook-u, lub kliknij w link https://www.facebook.com/hashtag/poznajemy

K.Łuczaj, K.Kuryś, E.Masłowska-Malowaniec.

Fotogaleria

Fotogaleria szkolna

Polecamy

Wiadomości z MEN

Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.